Tooling

Tijdens mijn dagelijkse werkzaamheden kom ik vaak tools tegen die een interessant karakter hebben. En dan bedoel ik interessant voor het gebruik binnen online business omgevingen. Deze tools kunnen variëren van web content management systemen die vanuit een bepaald oogpunt onderscheidend zijn tot online marketing tools. Het zijn tools die iets bij mij losmaken als ik over ze lees.

Het is niet mijn doel om hier een uitgebreide tool-selectie te maken maar mijn eerste indruk te delen.

Als u meer over een dergelijke tool wilt weten, ben ik zeker bereid om een rapport op te stellen op basis van uw business case en hoe/of deze tooling iets kan bijdragen aan het realiseren van de uw business case.

Tools die ik van dichtbij heb meegemaakt of die ik interessant vind om mee te nemen in een selectie zijn:

Sitecore; DXP en ecommerce

Bloomreach; DXP met AI en Machine Learning

DynamicWeb; eCommerce & PIM

Contentserv; PIM DAM, Product eXperience Platform

Hubspot; CRM, Lead Generation, Marketing Automation

Deze lijst zal groeien naarmate ik met meer verschillende oplossingen in contact kom.

Heb je een oplossing die ik moet leren kennen (Do you have a solution I really to get to know) Contact me.

Sitecore

Na een lange en interessante loopbaan werd ik begin 2008 gevraagd om Sitecore in Nederland verder vorm te geven. Sitecore had al wel wat klanten, maar het lukte niet de volgende groeifase in te gaan.
De uitdaging was voor mij niet alleen om Sitecore verder te laten groeien, maar was voor mij ook persoonlijk een uitdaging, Ik had 18 jaar bij KPN (vanuit Getronics Pinkroccade en Pink Elephant) veel successen op commercieel en business partner vlak gehaald, maar nu was ik ondernemer. Zou me dat liggen?
Kortom breng een goede CMS oplossing die toen al personalisatie binnen websites kon realiseren. En leer jezelf beter kennen of je als ondernemer ook succesvol kunt zijn. Zou ik het ook leuk vinden?
Ik had me al meerdere jaren verdiept in de markt van CMS oplossingen. Tridion, Microsoft en Mediasurface waren de bekende namen waar ik steeds mee te maken had. In dit tijd probeerde Microsoft steeds weer met een CMS oplossing te komen, maar was steeds gedoemd te mislukken. Adobe was bekend om haar Photoshop, maar had toen nog niet Day Software overgenomen om mee te doen. OpenSource was in (bijvoorbeeld
Hippo), maar was steeds weer een discussie over geld dan over capabilities.