E-Commerce en Lean Principles

Bij het starten van een e-commerce programma is het goed om gebruik te maken van de lean principes.

Doe je dit niet dan kom je na je Go-Live van je nieuwe online commerce oplossing dat er verbeteringen waren te halen op het gebied van:

  • Selectie van de pakketten, sluit de e-commerce oplossing aan of zijn er heel veel overlappen met andere gebruikte systemen
  • Is de integratie tussen de verschillende oplossing er een die foutloos is of moeten er nog steeds handmatige activiteiten worden gedaan.
  • Zijn er andere dan nieuwe activiteiten bijgekomen die goed embed moeten worden in de organisatie.

 

Kortom vele mogelijke aspecten die vaak over het hoofd worden gezien, omdat er vanuit een andere benadering een e-commerce project wordt aangevlogen. Een e-commerce project is een project waar business en IT bij betrokken zijn, en die hebben ieder heel begrijpelijk hun eigen prioriteiten. En deze kunnen nog wel eens haaks op elkaar staan.

 

E-Commerce en Lean Principles kunnen een bijdrage leveren aan het succes van uw e-commerce project

 

  • Bespaar kosten, zowel eenmalige project als terugkerende kosten
  • Laat uw ecommerce naadloos aansluiten bij uw huidige processen en verbeter uw huidige processen met ecommerce als aanjager
  • Kies de juiste tooling zodat uw stakeholders allemaal tevreden zijn, maar stel uw business doelstellingen als leidend.

 

Vergeet niet dat kostenbezuinigen niet uw strategische business doelstelling mag zijn. Uw klanten en hun tevredenheid zijn uw strategische business doelstelling.

Meer weten over Lean : https://nl.wikipedia.org/wiki/Lean_manufacturing

Sitecore

Na een lange en interessante loopbaan werd ik begin 2008 gevraagd om Sitecore in Nederland verder vorm te geven. Sitecore had al wel wat klanten, maar het lukte niet de volgende groeifase in te gaan.
De uitdaging was voor mij niet alleen om Sitecore verder te laten groeien, maar was voor mij ook persoonlijk een uitdaging, Ik had 18 jaar bij KPN (vanuit Getronics Pinkroccade en Pink Elephant) veel successen op commercieel en business partner vlak gehaald, maar nu was ik ondernemer. Zou me dat liggen?
Kortom breng een goede CMS oplossing die toen al personalisatie binnen websites kon realiseren. En leer jezelf beter kennen of je als ondernemer ook succesvol kunt zijn. Zou ik het ook leuk vinden?
Ik had me al meerdere jaren verdiept in de markt van CMS oplossingen. Tridion, Microsoft en Mediasurface waren de bekende namen waar ik steeds mee te maken had. In dit tijd probeerde Microsoft steeds weer met een CMS oplossing te komen, maar was steeds gedoemd te mislukken. Adobe was bekend om haar Photoshop, maar had toen nog niet Day Software overgenomen om mee te doen. OpenSource was in (bijvoorbeeld
Hippo), maar was steeds weer een discussie over geld dan over capabilities.